Wednesday 5 November 2008

Pelan rancangan AMANAHtk@blogger

Assalamualaikum semua saudara-saudari, para remaja dan adik-adik sekelian. Untuk menyahut cabaran tahun 1430 hijrah/2009 ini Uncle merancang beberapa aktiviti yang nampaknya kecil tetapi diharap memberikan impak kepada para remaja. Antara yang bakal dilaksana dan dalam proses perlaksanaan ialah menghasilkan stationery seperti bookmark, notepad dan pelbagai barangan yang dimasukkan elemen AMANAHtk untuk menyedarkan golongan remaja terutamanya agar membenci kepada MAKSIAT.
Selain itu juga, Uncle bercadang untuk menghasilkan T-SHIRT yang ditampal dengan kata-kata teguran. Uncle Zee suka mengunakan approach " TEGURAN TANPA APLIKASI FIZIKAL". Maksudnya Uncle menegur dengan mengunakan TULISAN. Kalau Uncle tegur dengan mengunakan SUARA, boleh jadi Uncle akan emosi serta meninggikan suara dan hasilnya tidak akan tercapai malahan golongan yang ditegur akan merasa marah dan boleh melakukan tindakan fizikal yang tidak terlintas dihati kita.
Melalui TULISAN, para remaja akan faham maksud yang ingin disampaikan kepada mereka dan dalam masa yang sama mereka boleh terima yang perbuatan maksiat mereka itu adalah HARAM dan dilarang dalam ISLAM.
Semoga berjumpa lagi................akan di sambung..........

No comments: